COMMUNICATIE VAARDIGHEDEN
VOOR MANAGERS

De vraag

Hoe beter de gesprekken verlopen tussen managers en hun medewerkers, des te beter functioneert een organisatie. Daarbij komt dat manieren om gesprekken effectief te voeren steeds weer kunnen worden bijgeschaafd. Directieteams en besturen realiseren zich dat. Aan Dialogis wordt dan ook regelmatig gevraagd om in de vorm van permanente educatie managers te scherpen in de manier waarop zij hun gesprekken voeren.

Ons aanbod

Een jaarlijks terugkerend programma, dat managers de gelegenheid biedt te oefenen met een lastig of uitzonderlijk gesprek. De managers oefenen hun praktijkgesprek met een acteur, waarbij de trainer observeert en feedback geeft. Ook reikt de trainer tips aan, die door de betrokkenen worden uitgeprobeerd. Steeds wordt helder gemaakt wat het effect is van een gekozen aanpak en van de ingezette vaardigheden. Doordat wordt gewerkt met één of twee collega's zíen de deelnemers ook de effecten. Het is dus horen, zien, ervaren en inoefenen, waardoor zij aan hun arsenaal nieuwe werkwijzen kunnen toevoegen. Dit programma wordt ook als individuele training uitgevoerd.

Het effect

Er wordt minder stress ervaren, terwijl er betere resultaten worden behaald. De managers die het programma volgen, merken dat het ziekteverzuim op hun afdeling afneemt. Het zelfvertrouwen en zelfinzicht is toegenomen en de managers melden dat zij niet alleen meer uit zichzelf halen, maar ook de kwaliteiten van hun middenkader en medewerkers veel beter benutten. Zo komen managers èn hun staf op een hoger niveau van functioneren!

< Vorige Voorbeeld | Volgende Voorbeeld >

• Praktijkgesprek met een acteur

• Horen, zien, ervaren en inoefenen