REFLECTIEF COACHING

De vraag

Regelmatig krijgen wij vragen van klanten naar individuele coaching. Directeuren, managers, supervisors, specialisten of teamleden hebben allerlei redenen om naar coaching te vragen. De één wil graag effectiever leidinggeven, de ander wil zich goed voorbereid voelen voor zijn nieuwe baan, een volgende vreest een burn-out. Soms kloppen de betrokkenen aan omdat de directie hun heeft verzocht om ondersteuning te zoeken.

Ons aanbod

Elk coachingsprogramma is anders. Juist de individuele vraag bepaalt hoe het programma er uit ziet. Ook de duur van het programma varieert. Soms voldoen twee bijeenkomsten binnen een maand. Andere keren duurt het programma een jaar en beslaat het acht bijeenkomsten. Ook de werkvormen worden gekozen op basis van de vraag van de klant: reflecteren, denken, plannen, ervaren, schrijven, uitproberen, vertellen, fantaseren, verbeelden, organiseren of oefenen met een acteur of regisseur. De doelen van de klant bepalen keer op keer de inhoud en vorm van het proces.

Het effect

Doordat we fungeren als een objectieve ondervrager, een bespiegelaar, criticus of meedenker en omdat wij steeds op zoek zijn naar de kwaliteiten van onze klanten en wij een onvoorwaardelijk vertrouwen hebben in het oplossingsvermogen van de mensen zelf, is het effect dat de deelnemers zichzelf overtreffen in de resultaten die zij boeken. Zij vinden dat ze na afloop effectiever leiding geven, met meer zelfvertrouwen werken, meer voor elkaar krijgen, anderen makkelijker meekrijgen (bijvoorbeeld in hun projecten), creatiever zijn, beter voorbereid aan een klus of nieuwe functie beginnen, oplossingsgerichter zijn en meer energie en lef hebben. Kortom: door te reflecteren ontwikkelen zij zich in de gewenste richting.

< Vorige Voorbeeld | Volgende Voorbeeld >

• Individuele vraag

• Individueel programma